Vad har jag gett mig in på???

Längtar ju till vecka 11 när jag drar till Åre fjällen för en långhelg med tjejerna. Det ser jag fram emot, och nu när planerna börjat ta mycket mera form med resorna bokade etc så tyckte Ulf att jag skulle visa vad jag gick för i backen. Så han övertalade mig att följa med till Kungsbygget, Hallandsås för att åka lite skidor i Söndags. Oj oj oj, jag undrar vad jag har gjort som kommit med idén om Åre .......................
Hyrde skidor, pjäxor och stavar i backen och vi köpte ett 3 timmars kort. Ingen konst tänkte jag tills vi tog första liftturen upp. Släplift och lagomt tråkigt, men faa-aan vad jobbigt det blev för vaderna. Värre blev det nästa runda när låren och t.o.m. stjärtmusklerna började spänna. Fick släppa upp spännen på pjäxorna så vaderna kunde andas och jag lyckades åka hela 3 åk - ja jag skämtar tyvärr inte - innan jag fick gå in i fiket och plocka av mig allt. Riktig vekling med andra ord, och jag skall vara från Norrland - usch, inte alls bra. Fick till ett åk till innan jag gav upp för dagen. Får lägga mig i hårdträning tror jag och jag har typ bara 6 veckor på mig. Nåja, det får gå som det går. En annan bra sak skulle ju varit om man köpte pjäxor som passar mina fötter, så det kanske jag får investera i. Har ju pratat om det i 10 år nu så det kanske är dags äntligen att göra slag i saken.

Här ser ni en bild på oss var i backen i allafall, tagen med Uffes nya telefon:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0