Nyårsfirandet 2010

Vardagen är tillbaks och jag sitter på mitt hemma kontor och jobbar på, men så här dags till lunch så tar jag en liten paus för att berätta hur vi haft det.

Nyårsaftonen var toppen!
Vi hade bjudit hem familjen Åsare samt deras goa vänner Ingrid & Jesper samt deras hundar, så totalt blev vi 7 personer + 4 hundar. Allt fungerade toppen med logistik och maten väl uppskattad. Fick t.o.m dela med mig av recepten. Så vad bjöd vi då sällskapet på - jo följande:

Drink tilltugg:



Förrätt:


Varmrätt:

Här gjorde vi STEK a lá Rogers vis som fick vara i ugnen i 18 timmar och till detta en god potatisgratäng + svampsås och smörstekta champinjoner med vitlök.

Efterrätten stod Uffe för enl. följande recept:



Vid tolvslaget så firade vi med Simonsig Rosé - Underbart gott!!

Vi hade en sådan härlig kväll med våra vänner att dagen efter låg vi platt fall i soffan och bara njöt, eller kanske tog igen oss lite .... åren börjar ta ut sin rätt.....  hi hi hi

Tusen tack goa vänner!!   Ses snart igen.

Till alla er andra här ute på webben - GOD FORTSÄTTNING och vi önskar er alla ett riktigt gott 2011!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0