Lätt snöfall och -2,5 gader kallt = Kaos i trafiken (??!!)

Ja så är det här i Skåne. Folk får panik så fort det blir lite lätt snöfall. Jag har hand om hund-dagis-morgon-rundan nu när Uffe ligger hemma sjuk och gav mig av i morse kl 06:55 för att först åka till Bruce skog för en liten morgon promenad. Blåste rätt mycket ute på fältet men det var ju tur att det inte var så kallt från början. Gizmo var mycket glad att få komma ut på en morgonrunda och han hoppade/skuttade runt och var lite tossig. Som vanligt med andra ord :-)

Efter morgonpromenaden så åkte vi vidare mot Bårslövs hundpensionat där Gizmo går på Hunddagis. Jag borde ju inte vara förvånad men blir det dock ändå varje gång jag ger mig ut i trafiken och det är lite snö här nere i Skåne. Folk blir som förbytta och verkar inte veta att vi bor i Sverige och det kan faktiskt snöa. Hamnade bakom en bil som körde under 70 km på den stora fina vägen med 90 km som normal hastighet. Var absolut inte halt och inte mycket snö och det bara singlade ner lite lätta snöflingor från skyn. Vad är det som händer ?? .... när alla kör som det vore snöstorm, fast det inte är det så blir oftast många andra helt desperata och kör som galningar. Går inte riktigt ihop!!  Ja till den lille bilisten som kröp fram så hoppas vi att du inte behöver ut mera idag då nu snöovädret tilltar. Hört talas om klass 2 varning och vem vet när det kommer till Helsingborg. Kör lungt!!

Nu dags att bjuda kärleken på lite god frukost och te med honung så hans röst/hals kryar på sig. Sedan får jag allt börja jobba för fullt. Kom igår på att jag visst bara hade 3 dagar kvar innan jag får jul ledigt. Hade glömt bort att jag fått ledigt 22-23 December och sedan fick jag även 30 Dec ledigt. Så nu är det inte många dagar kvar av 2010.

Ha en underbar Torsdag! Vi hörs. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0