Så mycket man hinner med över en pingsthelg ..trots att den nu bara är 2 dagar lång...

Pingsthelgen är till ända, men ack så mycket man hinner med om man bara sätter den sidan till. I helgen har det varit mycket fix och trix och ändå har vi haft det lugnt och skönt med dopp i poolen och middag ute på stan.

Redan lördag morgon så var det ju upp tidigt då hunden inte låter en sova länge. Han är hungrig och vill ut så det är slut med sjusovandet. Kl 08 på morgonen var det strålande sol men innan vi kommit upp och rastat hund samt cyklat till bageriet och sedan käkat frukost så var kl 10 och det hade börjat att mulna på. Detta kunde dock inte hindra oss då det var dags för mitt första dopp i poolen och Uffes andra dopp. Tycker dock att det ser ut som karl fryser lite :-)





Efter detta dopp så satte vi fart med lite hemma sysslor. Så det var tvätta bil + MC dags så jag tog bilen och Uffe & Gizmo satte fart och tvättade hojen;



Sedan var det dags för blom/rabatt vattning, klippa gräs coh då ville givetvis också Gizmo vara med. En liten hjälpsam hund vi har fått :-)



Efter detta lilla äventyr så fixade Uffe så att vi äntligen fått monterat in hundburen i bilen. Gizmo verkade gilla den direkt så vi tog en tur bort till ödåkra plantor för at köpa nya blommor till en av våra stora krukor runt poolen. Inga problem alls för Gizmo att åka med bak i bilen stället för fram på golvet med oss. Skönt - då kanske vi kan åka till Norrland i sommar; utan större problem för den långa resans skull. 



Sedan var det dags med paus och vi fick besök av Marcus och Malin. De kom med jordgubbar så det fick bli jordgubbar och glass till kaffet och sedan passade Marcus på att prova poolen, medans Malin inte vågade utan nöjde sig med att njuta av solen i en av solsängarna. Jag busade med Gizmo istället och sparade badet till senare ....



Framåt 17:30 tiden så var hunden så trött av allt fixande och trixande att han nästan somnade ute på gräsmattan utan mat. Så jag bar in honom för att han skulle få äta men innan vi kom fram så var han helt utslagen. Så jag fick slå mig ner i våra utemöbler och vackert hålla honom medans han i över 50 minuter sov i min famn. Man är inte riktigt van att behöva hålla 8 kg på armen, men det är bara att bita ihop. Jag nöjt dock av att ha det lilla trollet lugn i famnen och bara studera hur vacker och go han är :-)))

Här har Uffe kommit efter 45 min och tar kort när vi försöker att se om han inte vill vakna nu för att ha lite mat.


Kvällen avslutades med grillning och lugnt och skönt i soffan med en film.
Vilken Härlig lördag!!!


SÖNDAG


Dags att upp och hoppa i tid och sedan cykla i väg till bageriet igen för mera bröd. Badar och tar det lugnt ett tag på förmiddagen innan vi sätter igång igen med lite nya saker som behöver åtgärdas. Uffe tvättar grillen så vi sedan också kan slänga på det nya överdraget. Nu kommer den hålla sig fin från regn, rusk och smuts. Sedan får hojen en genomgång med olja etc av Uffe. Så tar vi det lite lugnt igen med mera bad och solande innan vi packar ihop och drar till stan. Uffe fyllde ju år i veckan och skulle få en middag ute, dock var det så blåsigt då att han valde att spara den till en bättre dag. Den dagen hade nu kommit. Spana in här mina underbara killar när de väntar på tåget.


Väl inne på stan så gick vi till O'Learys, Uffes val, och satt ute på deras uteservering och njöt av en god middag. Inga problem alls med hunden att åka tåg, eller vara lugn på restaurangen.



Jag förstod att det skulle bli en lång em/kväll för vovven så vi hade ju tagit cyklarna till stationen och tur var ju det för Gizmo var helt slut. Så vi cyklade hem ... men visst är vi fräcka jag och Gizmo där vi räsar med hojen...




Så nu måste jag jobba lite grann och sedan får jag fylla på Gizmos blogg med allt som han varit med om i helgen.

Må gott alla vänner!!
Kramis!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0