Semester - Del 4 = 40 års firande .... Vilket uppvaknande :-)

Tisdag 07 Juli 2009 kl 00:35 på morgonen


In kommer en hel hop med små blå smurfar och sjunger, skrattar och grattar!!! Snacka om tagen på sängen av denna fantastiska uppvakning och vad mina kära släktingar med respektive bjöd på sig själva. Tusen tack!!! Ni var ju helt underbara :-))

Se så söta de är

Stackars lille Gizmo blev jätterädd och hoppade upp i sängen och gömde sig bakom mig, medans jag fullständigt bröt ihop av skratt och tyckte detta var helt otroligt roligt......

Stora syster utklädd som bakarsmufen bjöd på Champange

Bror var ju bara helt otroligt bra utklädd som sotarsmurfen, med tanke på att detta är ett av hans tidigare yrken och att vi är sotarbarn allihopa efter skorstensfejarmästare H Marcusson.

Systerdöttrarna med respektive - så underbart fina, samt mamma & syster:


Gizmo har nu äntligen blivit lite piggare och inte så rädd längre lägger skyddande tassen på mattes knä och vaktar:


Mamma som gammelsmurfen önskar skål för sin dotter:
 

Jag tillsammans med Jennie och Josefin i sin söta utklädnad:

Jonathan som kungsmurfen, mamma och Rebecka som klätt ut sig till rullskridskosmurfan:

Här står de på rad några i gänget ....


Jag skrattade så jag tjöt och jag njöt ... älskade ju smurfar som liten och det gör jag ju än idag:


Sedan var det dags för smörgåstårta och paketöppnande ute i gilléstugan. Smurfarna dukade och fixade medans jag och gammelsmurfen försökte lugna Gizmo och berätta att de små blå inte var så farliga ....


Tårtan smakade underbart bra och klockan har hunnit bli 01:06 på natten. Men vad gör väl det när man bara fyller 40 en gång i sitt liv.


Dags för lite present öppning - oj undra vad detta kan vara ... pyssel pyssel....



Se så fin min nya lilla DatorSmurf blev till sist - den får bo på mitt kontor när vi kommer hem:



Många presenter blev det - och alla är inte med på bild men en jätte fin tavla med kollage av bilder på mig och en smurfhandduk (hm - undra om det är samma handduk som jag hade som liten som någon hittat och slagit in, eller kan det vara en ny ... spelar ju ingen roll ju för den är ju så fin)


Sedan öppnade jag en present som riktigt förbryllade mig ... vad sjutton skall jag med denna till ... nåja förklaringen kom i nästa paket som öppnades då jag fick en GPS, så väskan var för att kunna förvara GPS:en när jag inte har den monterad i bilen.


Klockan har nu hunnit att bli 02:00 och alla paket öppnade och alla fikat färdigt.
En mycket nöjd och glad Anna-Karin tackar alla gästerna då de är på väg hem för att sova ... själva festen/middagen blir ju senare ikväll så det är bäst att hinna vila lite till innan dess.




Sedan somnade jag gott med hunden i famnen kl 02:25
(ville ju trösta lite för den hemska tramatiska upplevelsen han råkat ut för, eller kanske var det jag som tyckte det var extra mysigt *smile*)



Än en gång - Tusen tack alla kära släktingar och respektive för en underbar uppvaktning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0