Veckan passerade i flygande fläng

Ytterligare en vecka av 2009 är av verkad - himmel och pannkaka vad tiden rinner iväg ibland. Å så ibland tycker man att den går alldeles för långsamt. I måndags så jobbade jag hemma då jag hade ett läkarbesök på morgonen. Jennie har ju bott hos oss hela veckan så jag hade sällskap hemma som trevlig omväxling.


Tisdagen pendlades det ner till Malmö som vanligt och där försvinner ju 3 timmar om dagen bara på transporten. Har dock haft trevligt sällskap med en cd-bok som jag blev helt inne i. Stig Larssons "Flickan som leker med elden", den andra i Millennium trilogin. Hur spännande som helst och jag ville nästan inte sluta lyssna när jag kom fram till jobbet eller hem igen, utan bara byta skiva och fortsätta. Lyckades lyssna färdigt på fredagskväll och väntar nu på första bästa tillfälle att äntligen kunna lyssna på sista delen. Den vill dock också Uffe höra, så vi får ta det i bilen när vi är ute och reser.  


Onsdag, ytterligare en dag med pendling, och denna dag var det bråttom hem. Fick information i brevlådan i veckan att man har lite olika gympa pass i Ödåkra som startade denna vecka så jag anmälde mig snabbt och lätt till Step-up på onsdagskvällar kl 19:00. Första passet var otroligt tungt och utlöste den förkylning som jag haft på känn att den skulle komma. Jennie kom ju hem sjuk från sin skidresa, så det var bara en fråga om tid innan jag skulle bli smittad och trilla dit. Men nu har jag i alla fall gjort mitt första pass, och det känns skönt.  Jag skall även börja gå på ett Aerobics pass på måndagar kl 20 och Uffe har börjat med gubb-gympa på torsdagarna, så nu är det i alla fall på G med träningen i familjen.


Torsdag/fredag passerade förbi med mycket jobb och pyssel. På lördag så trodde vi att det skulle bli nått gjort hemma och tillsammans med lite mys pys, men då ringde de från Uffe's jobb och han fick rycka ut på jour från lunch fram till 20 på kvällen, så då passade jag också på att jobba för att få iväg en testning i ett proejkt som det var lite brådis med.


Söndag - idag så vaknade vi tidigt och började daggen med en 30 min promenad ute i det kyliga/blåsiga vädret. Kändes mycket bra efteråt när man sedan kommit hem och mös över frukosten. Jennie packar ihop alla sina prylar för att ny flytta ner till Lund och börja skolan på Revinge imorgon. Jag & Uffe fick ta ett kraft tag och flytta bort alla möblerna från stora uterummet - då försäkringsbolag och Anticimex skall komma och fixa får vatten-värme läcka som vi tror att vi har i ledningarna i golvet. NU har vi fått 2 soffgrupper i vardagsrummet och sedan har vi ju även Jennies soffa där inne så det är mycket gott med sittplats om man får besök :-)

Här ser ni hur det ser ut:
    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0