Frysande kallt ...

Före jul så var jag förkyld och krasslig och i Trettondagshelgen så tänkte jag att jag verkligen inte skulle bli sjuk igen när jobbet började så jag bad min käraste att höja värmen på elementen i huset så jag slapp gå omkring och frysa. Vi har haft det ganska kallt på golven så 3 par sockar och marsvinstofflor har knappt hjälpt .... OK jag vet, som norrlänning borde man ju vara van, men tyvärr så stämmer inte det :-(

Uffe skruvade snällt upp och fixade med alla elementen, då några av termostaterna fastnat. Inga problem för HandyMan som fixade det snabbt och lätt. Allt frid och fröjd - trodde jag. Kom hem efter första arbetsdagen (onsdag 7jan09) och känner då att det är kyligt i mitt arbetsrum och kollar elementet = iskallt. Nu började helvetet !!!!!  Uffe kollar pannan och jobbar med den från 18:00 - midnatt och finner inte felet. Vattnet rinner rätt igenom pannan (vattenburen elvärme). Vi får lov att stänga av och hoppas att det inte blir för kallt över natten. På torsdagen ringer Uffe runt överallt för att försöka få hjälp och råd, och först på fredag eftermiddag skulle det vara möjligt för en rörmokare att komma ut till oss. Vi var ju iväg på musikal på torsdagskvällen, men det var inte kul att komma hem och sova i 15 grader. Fredagen så tar Uffe ledigt ½ dagen för att vara med rörmokaren och även fd. husägaren kommer förbi för att svara på lite frågor och se om han kunde hjälpa till. Usch så trist det är med fel som man inte riktigt kan fastställa på en gång. Ingen tur med på fredagen heller - dock lite längre på vägen i felsökningen. Man har konstaterat att av 3 värmeslingor så fungerar två, dock inte den viktigaste som värmer i sovrummet, gästrummet, vardagsrummet och köket. Typ överallt där man behöver vara. Nåja - jag har åtminstonde en varm toalett, samt varmt vatten i duschen.
Alltid något!! 
Uffe fick åka upp till stugan i Stora Hult, och hämta el värme element (4 st) som vi nu placerat ut runt i huset. Äntligen fick vi lite värme, men fortfarande problem som måste lösas ...........följetongen fortsätter .....

Detta är var vi behöver just nu:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0