Bröllopsplaner smids i Gbg under söndagen

Söndagen spenderades hos Kim & Catrine i Kullavik.
Dessa två helt underbara männsikor har erbjudit sig att ställa upp som vårt vice värdpar på vårt bröllop. Fantastiskt!! Vi är så glada över detta och känns tryggt att ha deras erfarenhet/råd till hjälp nu när planeringen måste sätta fart på riktigt om vi nu skall hinna i tid med allt.

Vi åkte hem till dem strax efter lunchdags och min käre gudson Joakim (lill-Kim) släppte in oss i huset då Kim&Catrine fortfarande var ute och handlade nere i Kungsbacka. När de kom hem så blev det mycket prat och lite lunch. Sedan tog vi en väldigt lång promenad runt i Kullavik i det kalla men friska vädret och avslutade promenaden med en go öl på lokala pizzerian. Har inte gått så långt på en promenad sedan jag vet inte när ...så 2 dagar senare har jag fortfarande tränningsvärk i benhinnorna. Vid hemkomsten så kollade vi in en hel del hemsidor på bröllopsklänningar, Calligraphens katalog med alla tryck och vi hann diskutera en hel del av planerna inför den stora dagen.

22-25 januari så sticker vi ju upp till Stockholm och då skall vi passa på att äta middag med tärnan, toastmadame och solisten till kyrkan, och då får vi smida vidare på planerna med deras input. Jag har dessutom tänkt att besöka en hel del bröllopsbutiker för att prova klänningar då Catrine gärna vill veta ungefär vad jag tänkte mig så vi kan gå vidare med blommor för att sedan kunna bestämma tema/tryck på allt som skall tryckas upp (inbjudningskort, kyrkoprogram, placeringskort, festprogram etc). Catrine trodde att hon kunde sedan hjälpa mig att ordna med detta istället för att köpa dyrt via Calligraphen.  Det hade ju varit toppen om vi kunde spara in pengar på det ....

I Stockholm skall vi också passa på att besöka Bröllopsmässan som hålls i Nacka Strand 24-25 januari. Kanske får vi ytterligare tips & idéer där som vi kan ta med oss hem.

Här ser ni Catrine & Kim (kort tagna på vår inflyttningsfest i somras)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0