Dan-före-doppare dan

Ja så sitter man här nere i Skåne, som i många fall är helt suveränt ...men erkänn en grön jul är väl aldrig kul :-)

Jag är så himla van att få åka norr ut hem till kära familjen i Dorotea och få fira jul hemma i vårt bardomshus hos min bror. Min mor, syster och hennes barn (oftas allihopa) och sedan brorsan och hans underbara barn ...ja men så skall ju julen se ut och vi skall titta på Kalle Anka kl 15:00 oavsett vad som händer ...

Ja i jul blir det inte så ... i år är det Skåne som gäller och man får ta seden dit man kommer. Så trots avsaknaden av snö så försöker jag in i det sista att få lite julstämmning (går super-trögt). Imorgon är det julafton hemma hos svärmor, med nya traditioner ... grön kål - vad är det ???!!!!

Mår dock gott med min älskling och alla klapparna är inköpta. De till Norrland fick vi skicka i postens paket - men det fungerar ju fint det också.

Önskar alla en helt underbar jul och här kommer ett kort på vår fina gran.
  
samt kolla in den underbara tomten
som min mor skickade till oss
 
Puss till er alla och en riktigt god Jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0